NOTVIKENS IK LULEÅ

Nu är säsongen igång på allvar
2024-04-20 18:36

Då var årspremiären avklarad. Ifjol föll vi i träningsmatch mot BAIK 3 med 6-1. Nu stannade det vid 5-1 (2-1). Skall vi ta det som ett tecken på att vi ligger längre fram i år?

Matchen hade två ansikten. I första hängde Notas med bra. Orkade hålla ihop det bra bakåt och fick med folk framåt.

Debuterande Sebastian Gustavsson i målet gav stadga bakåt och var chanslös på 1-0 där det small i krysset.

Ludde Elfving kvitterade precis innan paus efter ett fint anfall. Tyvärr studsade bollen upp på handen i anfallet efter och BAIK gjorde 2-1 på straff.

I andra halvlek utdelas godkänt för första kvarten. Sedan var det många trötta ben och skallar och byten och positionsförändringar mest hela tiden.

Våra Sponsorer